Ny Toyota Yaris kommer i 2020, en helt ny model med markante forbedringer.

Den nye Toyota Yaris kommer med et helt nyt ydre. Den er blevet fuldstændig redesignet, med fokus på forbedrede køreegenskaber og komfort. Også kan vi forvente den er her allerede efter sommerferien næste år!

Den nye Toyota Yaris er bygget efter den helt nye GA-B platform, som er udviklet med specielt fokus på at tilpasse mindre biler. Platformen er bygget på TNGA (Toyota New Global Architecture) filosofien og teknologien, som de sidste par år har leveret en trinvis ændring i kørsel, håndtering og styling af mange nye Toyota modeller. GA-B-platformen er designet for at skabe en selvsikker og naturlig kørestil.

Yaris har fået reduceret den samlede længde med 5 mm, men med en øget akselafstand med 50 mm, har den nye Yaris forbedrede manøvreegenskaber ved bykørsel og parkering. Den nye Yaris er reduceret med 40 mm i højden og har fået en reduceret skafthøjde, som giver et bedre overblik for føreren. 50 mm er tilføjet til bredden, dette medfører mere plads indvendigt og bidrager til et flot look udvendigt.

Det nye udvendige design, er med til at forstærke effekten af GA-B platformen. De kondenserede proportioner med kraftige linjer, skal give en følelse af bevægelse og smidighed. Det frontale design fokusere på et helt nyt stort gitter og det centrale Toyota-emblem. Bagenden og baglygterne kan mange nok sammenligne med Toyotas C-HR, som har taget Europa med storm. Der er helt nyt kørelys med en helt ny LED-teknologi, og inkludere et helt nyt blinklys, som skifter efter dagslyset!

Hele designet er blevet mere smart, moderne og dramatisk.

Yaris har fået kabinebelysning og 10-tommer head-up display!

Indvendigt er den nye Yaris også blevet fuldstændig redesignet, og følger nu et ”mindre-er-mere” princip, i den nye Yaris er der derfor også lagt et større fokus på at have et mere åbent rum for føreren og den forreste passager. Der er en helt ny innovativ filtbeklædning på dørpanelerne, og for førstegang vil man, få et blødt berørings-instrumentpanel, som medvirker til en varmere kabine-atmosfære. Tyngdepunktet er sænket 15 mm sammenlignet med den nuværende Yaris, rattet er placeret tættere på føreren og tiltet 6 grader ekstra, så det giver føreren de mest optimale betingelser i håndteringen af bilen.

Generelt har farver, belysning, figurer, mønstre, betjening og det generelle udseende af den nye Yaris, været et centralt fokuspunkt. Hele Cock-pittet er udviklet omkring et ”hænder på hjulet, øjne på vejen” princip, derfor bliver information præsenteret endnu tydeligere for føreren i den nye Yaris. Det sker via 3 sammenkoblede kilder:

  1. Den centrale Toyota Touch-skærm
  2. En TFT-multi-informationsdisplay i instrumentrummet.
  3. En ny 10-tommer farve head-up display i forruden inden for førerens synsfelt. Displayet projicere vigtig kørselsdata såsom navigationsmeddelelser, hastighedsgrænser og advarsler til føreren.

Den nye Yaris kommer selvfølgelig med den nyeste teknologi blandt andet: trådløs oplader til smartphone, opvarmet rat, speciel kabinebelysning, og meget mere.

Helt ny hybridmotor i Yaris 2020 og forbedret undervogn.

Toyota Yaris kommer med en helt ny 1,5 Hybrid benzinmotor, som er mere responsiv og effektiv.

Hybridsystemet har en ny 1,5 Dynamic Force-tre-cylindere Atkinson-cyklus benzinmotor med variabel ventiltid. Det reducere intern friktion og mekanisk tab i forhen til forrige hybridmotor, samtidig med at det optimere forbrændings-ydelsen. Den nye motor har faktisk verdens hurtigste forbrændingshastighed, som er med til at understøtte højt omdrejningsmoment ved lave hastigheder og brændstof-effektivitet. Den nye hybridmotor er også udstyret med et nyt balancemodul, der reducere motorstøj og vibrationer i bilen. Dette medfører også et resultat på 40% termisk effektivitet, som er højere end typiske dieselmotorer og det skaber en mere end 20% forbedring af den nye Yaris brændstoføkonomi og CO2-emissioner.

Et nyt lithium-ion hybridbatteri erstatter det gamle nickel-metal hydrid batteri og medvirker både til kraftigere acceleration og muligheden for at køre på ren el med en hastighed på op til 130 km/t. Det nye batteri er derudover 27 % lettere end det gamle og bidrager dermed også til, at den nye Yaris Hybrid samlet set er blevet 20 kg lettere. Den nye Yaris vil udover 1.5-liters hybridmotoren også kunne fås med en nyudviklet tre-cylindret 1.5-liters benzinmotor uden hybrid samt en tre-cylindret 1.0-liters benzinmotor.

Bilens chassis er gjort stivere og dermed mere vridningsstabilt, friktionen i de nye MacPherson frontstivere er reduceret, og strategiske forstærkninger i bilens struktur, styrehus og instrumentpanel har alt sammen bidraget til en Yaris, der aldrig før har været mere køreglad.

GA-B-platformen har muliggjort en markant stigning i kropsstivhed, hvilket fremmer køretøjets stabilitet og kørekomfort sammen med lavere støj- og vibrationsniveauer. Platformens arkitektur og overkroppen er optimeret med strategiske forstærkninger i kappen, bagerste søjle, tunnel og bageste struktur og bageste styrehus og et stivere instrumentpanel.

Sikkerheden er i førersædet!

Sikkerheden i den nye Yaris bliver bedre end nogensinde før - og formentlig stærkest af alle i samme bilklasse! Yaris er blevet designet til at være verdens sikreste bil i den kompakte miniklasse. Yaris vil havde den næste generation af Toyotas Safety Sense, her vil man blandt andet have:

  • Adaptiv fartpilot
  • Vejbaneassistent
  • Automatisk nødbremse for biler og fodgængere i dagslys og mørke 
  • Automatisk nødbremse for cyklister i dagslys

Endelig er Yaris udviklet til at kunne opnå den bedste førerbeskyttelse, når sikkerhedskravene skærpes yderligere fra 2020. For eksempel vil den nye Yaris være den første bil i den kompakte minibilklasse, der får airbag mellem forsæderne for bedre beskyttelse i tilfælde af en sidekollission.

1/1

Vi benytter cookies for at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside. Læs mere her.

OK